你最害怕忘記誰?

前幾年,看了一部電影,
叫做 "明日的記憶"
電影的主角是實力派男星渡邊謙,
這部電影得了很多獎,
記得我是在真善美戲院看得,
畫面雖然不大,
但是故事卻很感人,
有點沉重的心情,
讓你不由得的在故事中打轉,

前幾天,
我一如往常,
在家裡看著影集"白宮風雲 the West Wing",
這集的故事主軸,
則是圍繞著C.J.,以及她得到阿茲海默症的dad,
看著這個曾經是優秀高中數學老師的Cregg先生,
開始逐漸失去記憶,
這樣的失憶,可不是忘記為什麼要開門,
而是開始不知道怎麼開門,不知道門的功能為何,
而正因為如此,
你過去的記憶,也就這麼一點一滴消失,
包括你身邊每一個人,
都將從你的記憶裡離去,


換而言之,
如果你問我,
我最害怕忘記誰?
我會跟你說:
我最害怕忘記的,
其實是妳..
My dear...

因為,
妳是我..
明日的記憶。






Don't Forget About Us
Mariah Carey


Don't baby don't baby don't let it go
寶貝不要 不要就此放棄
No baby No baby No baby No
寶貝不要 不要 不要
Don't baby Don't baby Don't let it go
請不要就此放棄

Just let it die with no goodbyes
就讓它假裝是我們從未道別
Details dont matter
究竟發生過什麼事並不重要
We've both paid the price
我們都已付出了代價
Tears in my eyes, you know sometimes it'd be like that baby yeahh (boy)
淚水佔據我雙眼,寶貝你知道所為何事
Now everytime I see you
如今我每當見到你
I pretend I'm fine
都得假裝若無其事
When I wanna reach out to you
每每想向你伸出雙手
But I turn and I walk and I let it ride
卻又得別過頭去
Baby I must confess, we were bigger than anything
寶貝我必須向你坦誠,沒有任何事比我們重要
Remember us at our best
想想我們曾有的甜蜜
And don't forget about
勿忘舊情

Late nights, playing in the dark and waking up inside my arms
無數個深夜裡我倆一同纏綿、讓你自我懷抱中甦醒
Boy you'll always be placed in my heart
寶貝你永遠佔據著我的心
I can see it in your eyes you still want it so (Don't forget about us)
從你眼中我可以見到你的渴望(勿忘舊情)
I'm just speakin' from experience
經歷過的人都會說
Nothin' can compare to your first true love
再沒有任何一段感情比得上你的初戀
So I hope this will remind you
我希望這能提醒你
When it's for real it's forever so don't forget about us...
如果這是真的,我們的愛將永無止盡所以請勿忘舊情

Oh they say that you're in a new relationship
他們說你已經有了新的戀情
but we both know nothing comes close to what we had, it perseveres.
但我們都明瞭我們的感情是無可取代的、這是肯定的
And people cant forget it
How good we used to get it (get it)
人們可以忘記我們曾經多麼甜蜜
(boy)There's only one me and you
但只有你和我知道
And how we used to shine
我們曾經多麼歡愉
And no matter who you go through
不論你遇到誰
We are one, that's a fact that you can't deny
你都不能否認我們是一體的事實
So baby we just can't let the fire pass us by
所以寶貝我們不能讓這段感情消逝
Forever we'll both regret
不然我們永遠都會感到遺憾
(So dont forget)
(所以請勿忘舊情) 







PS:請尊重正版 









<音樂與圖片引用自網路上,歌詞引用自該網頁>
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 優先選擇 FranKC 的頭像
    優先選擇 FranKC

    優先選擇聽什麼? 陳宥亘 FrANKC

    優先選擇 FranKC 發表在 痞客邦 留言(14) 人氣()