I'm Your Man by Leonard Cohen

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you
If you want a partner
Take my hand
Or if you want to strike me down in anger
Here I stand
I'm your man

如果妳想要一個愛人,我願意為妳做任何妳要求的事
如果妳想要不一樣的愛,我願意為妳戴上面具
如果妳想要的是個伴侶,請握住我的手
或者,如果妳不揍我怒氣難消,請用力給我妳的拳頭
我就站在這兒,我是妳的男人

If you want a boxer
I will step into the ring for you
And if you want a doctor
I'll examine every inch of you
If you want a driver
Climb inside
Or if you want to take me for a ride
You know you can
I'm your man

如果妳想要一個拳擊手,我會為妳站上拳擊台
如果妳想要的是一個醫生,那我會細細檢查妳身上的每一吋
如果妳想要的是一個司機,上車吧
或是妳想載我去兜風,妳知道我隨時可以出門
我是妳的男人

Ah, the moon's too bright
The chain's too tight
The beast won't go to sleep
I've been running through these promises to you
That I made and I could not keep
Ah but a man never got a woman back
Not by begging on his knees
Or I'd crawl to you baby
And I'd fall at your feet
And I'd howl at your beauty
Like a dog in heat
And I'd claw at your heart
And I'd tear at your sheet
I'd say please, please
I'm your man

啊,月實在太亮,鐵鍊實在太緊
這隻惡獸還不休眠
我反覆重溫這些過去為妳許下,但我從未實現的諾言
啊 但是男人啊 從來沒辦法這麼簡單喚回女人的心
雙膝跪下是沒用的
不然寶貝我會爬向妳,我會撲倒在妳的腳邊
我會為妳的美麗嚎哭
像隻發情的野狗
我也會緊緊攫住妳的心
我也會不停撕扯妳的被
我會向妳懇求,向妳懇求
我是妳的男人

And if you've got to sleep
A moment on the road
I will steer for you
And if you want to work the street alone
I'll disappear for you
If you want a father for your child
Or only want to walk with me a while
Across the sand
I'm your man

如果妳想要回家睡覺 就在回家的路上
我願意做個引路人
如果妳想一人獨行
我也願意消失無蹤
如果妳想要為妳的小孩找個老爸
或者只是想要找個人陪 一起在沙灘上散步一會兒
我是妳的男人

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you

如果妳想要一個愛人
我願意為妳做任何妳要求的事情
如果妳想要不一樣的愛
我會為妳戴上面具
 

--------------------------------------

Hey..妳聽到了嗎?!
This song is for you
This poetry is only for you.

Because..
If you want a lover
Here I stand

I'm your man 我是妳的男人
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 優先選擇 FranKC 的頭像
    優先選擇 FranKC

    優先選擇聽什麼? 陳宥亘 FrANKC

    優先選擇 FranKC 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()