「妳說一個人很快樂,
 我說妳太獨立,
 妳說一個人沒什麼不好,
 我說妳忘記兩個人的好,
 妳說一個人很自在,
 我說兩個人也很快樂,
 妳說一個人好處很多,
 我說妳忘記該換我說,
 換我告訴妳,
 兩個人的好,

 我說你有了我,
 妳不必再孤獨,
 我說我有了妳,
 妳不必再一個人。」


很多人,都跟我說一個人很好,
不管他們是一個人很久,
又或者是從兩個人變成一個人生活,
他們總是很努力的讓自己的生活顯得光鮮亮麗,
讓外人覺得自己過得很好,
他們常常說,
談戀愛好麻煩,交男朋友好麻煩,交女朋友好麻煩,

而這樣的情形,
多半又發生在女生身上居多,
因為一個人的男人,
大不了忙於工作,宅在家裡,
當感情真空時,他們通常會用工作來麻痺自己,
但是這對女人來說,困難度就很高了,

當然也有例外。

我還是深信,
沒有人會覺得一個人好,
通常只是一時感到累了,或者曾經受過傷,
又或是短時間內,可能改變不了現在,

單身真的好嗎?!
我不認為...
只要能遇到夠喜歡的第二個人,
只要能遇到適合自己的第二個人,
又有誰不喜歡兩個人的生活呢?




【延伸閱讀】
2008.10.08
一個人。 







So Lonely
The Police


Well someone told me yesterday
That when you throw your love away
You act as if you don't care
You look as if you're going somewhere

But I just can't convince myself
I couldn't live with no one else
And I can only play that part
And sit and nurse my broken heart

So lonely
So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely

Now no one's knocked upon my door
For a thousand years or more
All made up and nowhere to go
Welcome to this one man show

Just take a seat they're always free
No surprise no mystery
In this theatre that I call my soul
I always play the starring role

So lonely
So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely

(guitar solo)

So lonely
So lonely
So lonely
So lonely

So lonely
So lonely
So lonely

Lonely, I'm so lonely
I feel so alone
I feel low
I feel so
Feel so low
I feel low, low
I feel low, low, low
I feel low, low, low
I feel low, low, low
I feel low, low, low
I feel low, low, low
Low, I feel low
I feel low
I feel low
I feel so lonely
I feel so lonely
I feel so lonely, lonely, lonely, lone
Lonely, lone
I feel so alone, yeah

So lonely...








PS:請尊重正版 








<音樂與圖片引用自網路上,歌詞引用自該網頁>
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 優先選擇 FranKC 的頭像
    優先選擇 FranKC

    優先選擇聽什麼? 陳宥亘 FrANKC

    優先選擇 FranKC 發表在 痞客邦 留言(20) 人氣()