在感情還沒萌芽的時候,
請不要太認真,因為認真,你就輸了...


那天,在看電視的時候,
發現傳說中的陶子姐,
再次的借用這段話,來提醒,
演藝圈的後輩新人,
在面對網路上的流言蜚語,

「請不要太認真,
 因為認真,你就輸了...」

身有所感,
但這是題外話,

這樣的一段話,
其實也很適合,
放在我們面對感情的時候,

小時後的我們,
對於愛情充滿的憧憬,
我們會心動,
會臉紅,會害羞,
我們很真誠的追求,
內心最單純的渴望,
除了那份感覺,
世界上的其他事情,
一點也不重要,
就像電影心動裡面的男女主角,
學生時代的他們,
多麼的單純,
純粹的為了自己所愛,
去奔跑,去流淚。

現在的我們,
或許仍然會心動,
會臉紅,會害羞,
但我們卻步了,
但我們多想了,
但我們不會這麼直接的表達自己的情感,
因為我們總是多拐了一個彎去想,

(我們當然也可能變得臉皮厚,比較敢說出來;
    或是變得比較渴望,而有些耐不住等待。)

我們甚至可能違背自己的渴望,
去斬斷情絲,斬斷發展的可能,
我們仍然奔跑嗎?
是的,但是我們是反方向的跑離我們所愛。

只因為,
我們害怕受傷....

在感情還沒萌芽的時候,
請不要太認真,因為認真,你就輸了... 』



其實,這樣的觀念,
不見得是對的,
但比起我們直接離開,可能好些,
也比我們傻傻的再信一次,
最後卻滿身傷害的離開,而完美多了。

在感情還沒萌芽的時候,
請不要太認真,因為認真,你就輸了...



我就是常輸的那個。






Love song
Sara Bareilles


Head underwater
我潛入水中
And they tell me
他們告訴我
To breathe easy for a while
我可以自在呼吸幾分鐘
Breathing gets harder, even I know that
即使如此 我還是越來越窘迫
Made room for me; but it's too soon to see
留點空間給我 我還無法看清
If I'm happy in your hands
在你懷裡我是否快樂
I'm unusually hard to hold on to
我不是那麼容易讓人掌握

Blank stares at blank pages
茫然盯著一頁頁白紙
No easy way to say this
說出這些並不容易
You mean well, but you make this hard on me
你出於好意 但讓我不知如何回應

I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you asked for it
只因為是你要我寫的
'cause you need one, you see
只因為你需要情歌
I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you tell me it's
只因為你說
Make or break in this
沒結果就掰掰
If you're on your way
如果你要遠走高飛
I'm not gonna write you to stay
我也不會寫歌來挽回你
If all you have is leavin',
如果只因為你要離開
Imma need a better reason
那我需要更好的理由下筆
To write you a love song today (today)
來為你寫首情歌

I learned the hard way
我已學到教訓
That they all say
他們只會說
Things you want to hear
你想聽的話
And my heavy heart sinks deep down under you and
說我沉重的心被你淹沒
Your twisted words,
被你扭曲的話淹沒
Your help just hurts
你伸出的援手只會傷害我
You are not what I thought you were
你跟我以為的你不同
Hello to high and dry
你準備好迎接孤獨吧

Convinced me to please you
你說服我讓我取悅你
Made me think that I need this too
讓我以為我也需要你
I'm trying to let you hear me as I am
我要讓你聽到真正的我

I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you asked for it
只因為是你要我寫的
'cause you need one, you see
只因為你需要情歌
I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you tell me it's
只因為你說
Make or break in this
沒結果就掰掰
If you're on your way
如果你要遠走高飛
I'm not gonna write you to stay
我也不會寫歌來挽回你
If all you have is leavin',
如果只因為你要離開
Imma need a better reason
那我需要更好的理由下筆
To write you a love song today (today)
來為你寫首情歌

Promise me that you'll leave the light on
答應我 離開的時候留一盞燈
To help me see with daylight, my guide, gone
指引我的日光消逝時還有光亮
'cause I believe there's a way you can love me
我相信你會找到愛我的方法
Because I say
因為我說
I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you asked for it
只因為是你要我寫的
'cause you need one, you see
只因為你需要情歌
I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you asked for it
只因為是你要我寫的
'cause you need one, you see
只因為你需要情歌
I'm not gonna write you a love song
我是不會為你寫情歌的
'cause you tell me it's
只因為你說
Make or break in this
沒結果就掰掰
If you're on your way
如果你要遠走高飛
I'm not gonna write you to stay
我也不會寫歌來挽回你
If your heart is nowhere in it
如果你的心不在這裡
I don't want it for a minute
我不會浪費一分一秒
Babe, I'll walk the seven seas when I believe that
我願意為你付出一切 只要我相信
There's a reason to
能夠找得出
Write you a love song today
為你寫情歌的原因







PS:請尊重正版








<圖片引用自該網頁,歌詞引用自該網頁>






arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 優先選擇 FranKC 的頭像
    優先選擇 FranKC

    優先選擇聽什麼? 陳宥亘 FrANKC

    優先選擇 FranKC 發表在 痞客邦 留言(16) 人氣()