嗯...如果我夠有個性,
            我會叫全天下的女人.....不要愛我。



但我沒這麼帥氣,
所以我不會叫全天下的女人都不要愛我,
今天下午,
聽到了這首歌,
很輕快,也很好聽,
重點是,
演唱者一直說"Don't fall in love with me "
聽到這個歌詞,
有種完全切入我心中的感覺,
他說
「I'm no good for you
You should run while you can
Find yourself a better man 」

哈..但其實人都是自私的,
在感情的世界更是如此,
所以他還是希望能跟BABY有短暫的浪漫,
他會試著溫暖著她,但還是請她別愛上他。

小的時候,
有個很紅的歌星,
也唱了另一首,
異曲同工的歌曲 " 別愛我 ",
但是意境卻有些不同,
因為在這首歌之中,
是個害怕受傷的男子。

兩首歌都好聽,
但也都唱出男人的心,
我心愛的妳,
雖然我不一定是最好的,
但我會努力,成為better one,
SO...Please baby don't
Don't leave me away, and
Love Me.





Please Baby Don't
John Legend



Please baby don't (baby don't)
Don't fall in love with me
Please baby don't (baby don't)
You know my history
See honey I (honey I)
I'm just trying to warn you (let me warn you)
Please baby don't (baby don't)
Don't fall in love with me

I've been cruisin down this road for a while now,
I should tell the truth...
Girl you've been so good to me but I know
I'm no good for you
You should run while you can
Find yourself a better man
'Cause I'm known for brief romance
And breakin hearts across the land

Yes I've been known to have a few temptations
Out there on the road
And let's say hypothetically I've slipped and
Took a couple home
Girl I know that's not fair
You need someone who'll be there
So just get away before it's too late
and you're pain is too much to bear

Now on second thought maybe we'll give
This love another try
'Cause I can't see you with no one else
I'm selfish I can't lie
So let's go, let's go slow
You know all you need to know
It could end one day but
Let's just say we'll see how far it goes




別愛我
主唱:鄭中基
詞:施人誠 曲:薛忠銘


這座城是片繁華沙漠 只適合盛開妖豔霓虹
悲傷的人們滿街遊走 打聽幸福的下落
愛情都只是傳說 難開花難結果

你眼神裡的訊息我懂 像隨時準備燎原的火
那危險的美我曾見過 也因此留下了傷口
愛情依然是傳說 就別再觸碰 我荒涼心中還在痛的角落

別愛我 如果只是寂寞 如果不會很久 如果沒有停泊的把握
別愛我 不要給我藉口 不要讓我軟弱 別再把我推向海市蜃樓
別愛我






PS1:請尊重正版
PS2:作家就是要能模擬情境













<圖片與音樂引用自網路上 >

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 優先選擇 FranKC 的頭像
    優先選擇 FranKC

    優先選擇聽什麼? 陳宥亘 FrANKC

    優先選擇 FranKC 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()