close

  「我們或許可以決定生命的方向,但永遠無法確定路該怎麼走!?」


今天聽到幾個有關於"可能要結婚"的消息,
當然這樣的消息,
有的已經大概有日期了,
有的,
還不是太確定,
雖然不確定,
但畢竟傳出這樣的消息,
還是有些震撼,
對我來說,還是有那樣衝擊跟發人醒思的部分,
而這樣的威力,
主要來是來自於,
還未完全確定的那一對,

話說,這一對情侶,
他們的認識是因為我,
在追求的過程,
我也偶爾的插花,
當他們差點分手時,
我也不知道是幸運還是悲慘的完全見證,
而也是那次分手風波之後,
他們兩人的感情才更加濃厚與熱烈;
其實,
他們的相識也不過是在今年初,
而他們之間的相戀也在今年初,
你可以很清楚的看到天雷勾動地火,
到現在雖然還未到一年,
偶爾也有些抱怨,
但他們彼此的契合與相愛,
卻是顯而易見的,

除了全程參與,
能讓我震撼的另一個原因,
也是因為這兩人對我來說都是很重要很親近的人,


其實,
這很讓我羨慕,
羨慕他們的恩愛,
也羨慕他們找到合適的對象,
找到有考慮共渡終身的對象,
當然,
這也很讓我檢討,
檢討自己現在連對象八字都沒一撇,
檢討自己現在是沒資格談論這話題的人,

今天這篇文章,
並不是在探討什麼話題,
只是很純粹的抒發心中的一些想法,
一直以為比起故事中的男主角,
我應該是比較早傳出這樣消息的人,
還記得多年前對自己的規劃,
早就跟現在不同了,
而現在的規劃,
也總是充滿著意外與不確定性,
這是對自己的檢討,
也是對自己的反省,

希望美好的日子,
能早點來臨,
讓我早日脫離維特的煩惱與青年的苦悶,
讓我方向明確,
能大步向前走,
而不會因為其他因素阻擋我前進的路,

這不是說我現在就想結婚了,
而是我對於未來,還是有太多我掌握不了的部分。





Relax, Take It Easy
Mika


Took a ride to the end of the line
Where no one ever goes.
Ended up on a broken train with nobody I know.
But the pain and the longing's the same.
When you're dying
Now I’m lost and I’m screaming for help alone.

Relax, take it easy
For there is nothing that we can do.
Relax, take it easy
Blame it on me or blame it on you.

It’s as if I’m scared.
It’s as if I’m terrified.
It’s as if I'm scared.
It’s as if I’m playing with fire.
Scared.
It’s as if I’m terrified.
Are you scared?
Are we playing with fire?

Relax
(Love) There is an answer to the darkest times.
It’s clear we don’t understand it, but the last thing on my mind
Is to leave you.
I believe that we’re in this together.
Don’t scream – there are so many roads left.

Relax, take it easy
For there is nothing that we can do.
Relax, take it easy
Blame it on me or blame it on you.

Relax, take it easy
For there is nothing that we can do.
Relax, take it easy
Blame it on me or blame it on you.

Relax, take it easy
For there is nothing that we can do.
Relax, take it easy
Blame it on me or blame it on you.

Relax, take it easy
For there is nothing that we can do.
Relax, take it easy
Blame it on me or blame it on you.

It’s as if I’m scared.
It’s as if I’m terrified.
It’s as if I'm scared.
It’s as if I’m playing with fire.
(Relax)
Scared.
It’s as if I’m terrified.
Are you scared?
Are we playing with fire?

Relax
Relax

[spoken:]

Same day i want to dress for wedding
Same day while i won't married
What happened, He's go married another girl
While he was married another girl, I was very very sad
I can talk like God take my legs
How he's made a different lady, I no believe.

After one month i am send out to balcony
Some bomb, come for my eyes. My eyes gone.
My eyes gone in bomb, now i have only one eyes.
I am sad, until now I no married any man after.






PS:請尊重正版 







<音樂與圖片引用自網路上,歌詞引用自該網頁>
arrow
arrow
    全站熱搜

    優先選擇 FranKC 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()